Teisinė pagalba vartotojų teisių apsaugos bylose

Kilo ginčas su pardavėju ar paslaugų teikėju?
Ginami vartotojų ir verslo atstovų interesai vartojimo santykiuose. Konsultuojame,
rengiame skundus, atstovaujame tiek vartotojus, tiek pardavėjus/paslaugų teikėjus
ginčų su klientais atveju.

Teikiamos paslaugos:

1. Vartotojų teisių gynimas:

  • Konsultuojame vartotojus dėl nekokybiškų prekių ar paslaugų, garantijos, pirkimo internetu, sutarties atsisakymo
  • Rengiame pretenzijas pardavėjui, padedame formuluoti reikalavimus dėl pinigų grąžinimo ar paslaugos pataisymo
  • Atstovaujame vartotojus ginčų su pardavėjais metu – Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (VVTAT), teisme

2. Pardavėjų ir paslaugų teikėjų atstovavimas:

  • Konsultuojame dėl vartotojų reikalavimų pagrįstumo
  • Rengiame atsakymus į pretenzijas ir skundus, padedame formuluoti poziciją
  • Atstovaujame verslo subjektus vartojimo ginčuose tiek ikiteisminėje, tiek teisminėje stadijoje
  • Padedame užtikrinti, kad įmonės veikla atitiktų vartotojų teisių apsaugos reikalavimus

Kodėl verta rinktis mus?

  • Patirtis tiek vartotojų, tiek verslo pusės atstovavime
  • Žinios apie aktualią Vartotojų teisių apsaugos įstatymo praktiką
  • Gebėjimas rasti kompromisą ar tvirtai ginti kliento poziciją teisme
  • Greita reakcija ir aiški strategija

D.U.K

Dažniausiai užduodami klausimai – Vartotojų teisių apsauga ir ginčai su klientais

Vartotojams:

1. Ką daryti, jei įsigijau nekokybišką prekę?
Pirmiausia pateikite rašytinę pretenziją pardavėjui, nurodydami trūkumus ir savo reikalavimą (pakeisti, pataisyti, sumažinti kainą ar grąžinti pinigus). Pardavėjas turi atsakyti per 14 dienų.

2. Ar galiu grąžinti kokybišką prekę, jei ji man tiesiog nepatiko?
Jei pirkote internetu ar ne parduotuvėje, turite teisę per 14 dienų atsisakyti sutarties be priežasties. Fizinėse parduotuvėse tokia galimybė – tik jei tai numatyta pardavėjo taisyklėse.

3. Kas moka už prekės siuntimą garantinio remonto atveju?
Jei prekė nekokybiška, pardavėjas privalo kompensuoti visas su grąžinimu susijusias išlaidas, įskaitant siuntimą.

4. Kada galima kreiptis į VVTAT (Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą)?
Jei pardavėjas neatsako į pretenziją arba atsisako tenkinti jūsų reikalavimą, per 1 metus nuo kreipimosi į pardavėją ar paslaugų teikėją galite kreiptis į VVTAT – ši institucija nagrinėja vartojimo ginčus nemokamai.

5. Ar verta kreiptis į teismą dėl mažos vertės ginčo?
Jei nepavyksta taikiai susitarti, galima kreiptis į teismą net ir dėl mažos sumos (pvz., 50–100 €), ypač jei principo klausimas ar būtina ginti savo teises. Verslo subjektams (pardavėjams / paslaugų teikėjams):

6. Ką daryti gavus vartotojo pretenziją?
Į pretenziją privaloma atsakyti per 14 dienų, pateikiant aiškų atsakymą. Net ir nepagrįstą skundą reikia nagrinėti atsakingai – vėliau tai gali būti vertinama VVTAT ar teisme.

7. Ar vartotojas visada teisus?
Ne – nors vartotojų teisės ginamos įstatymu, tai nereiškia, kad bet koks reikalavimas yra pagrįstas. Pardavėjas turi teisę ginčyti reikalavimus, pateikti įrodymus, kreiptis į institucijas ar teismą.

8. Kaip verslas gali apsisaugoti nuo nepagrįstų vartotojų skundų?
Turėti aiškias pardavimo taisykles Iš anksto informuoti apie garantijas, grąžinimo sąlygas
Rinkti įrodymus (pvz., siuntimo, prekių perdavimo, defektų nebuvimo)
Konsultuotis su teisininku dėl atsakymų į pretenzijas

9. Ką daryti, jei VVTAT pradeda ginčo nagrinėjimą?
Būtina pateikti savo poziciją ir įrodymus per nustatytą terminą. Ginčas nagrinėjamas raštu, o tarnybos sprendimai gali turėti rekomendacinį arba privalomą pobūdį – priklausomai nuo bylos pobūdžio.